Szkoła Podstawowa nr 39 | im. Kornela Makuszyńskiego

41-219 Sosnowiec ul. Lubelska 51

Tel:(32) 263-12-47

 

 

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2931246
  • Do końca roku: 21 dni
  • Do wakacji: 193 dni

Co to jest złość?

Kolejna zbiórka pozwoliła głębiej zrozumieć uczucie złości, poznać sposoby konstruktywnego radzenia sobie ze złością. Podczas naszej gawędy rozmawialiśmy o uczuciu, które każde dziecko odczuwa, ale nie każde przeżywa tak samo. Siedząc w kręgu zuchy kończyły zdanie: „ZŁOSZCZĘ SIĘ, KIEDY…..”

Wspólnie próbowaliśmy wyjaśnić i zrozumieć ZŁOŚĆ przedstawiając swoje argumenty. W tym celu duży arkusz papieru podzieliliśmy na dwie części. Na jednej zapisywaliśmy na czerwono – sposoby złoszczenia się, które krzywdzą innych – uświadomienie zuchom, że takie zachowanie, to AGRESJA. Na drugiej części zapisujemy kolorem zielonym, jak można się złościć, aby nie krzywdzić innych i co można wtedy ze swoją złością zrobić (np. biegać, śpiewać, uprawiać intensywniej jakiś sport – boks).

Próbowaliśmy również odpowiedzieć na pytanie GDZIE MIESZKA W NAS ZŁOŚĆ?

Zuchy starały się pokazać w jaki sposób się złoszczą (tupią, robią grymasy, groźne miny, płaczą), a następnie umiejscawiały swoją złość na odrysowanym konturze dziecka poprzez pokolorowanie miejsc, gdzie mieszka złość (np. ja pokolorowałem oczy, bo gdy jestem zły, to patrzę złym wzrokiem, marszczę brwi, zaciskam pięści).

Konstruktywny sposób wyrażania złości pozwala ją otwarcie wyrazić lub odreagować, jednak w sposób, który nie robi przy tym nikomu krzywdy.

Październik 2010