Regulamin korzystania z Centrum Multimedialnego
REGULAMIN KORZYSTANIA
Z CENTRUM MULTIMEDIALNEGO
ZASADY KORZYSTANIA ZE STANOWISKA KOMPUTEROWEGO
- Z Centrum Multimedialnego mogą korzystać nauczyciele, personel i uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 39 w Sosnowcu.
- Opiekunem Centrum Multimedialnego jest nauczyciel - bibliotekarz. Nadzór techniczny sprawuje nauczyciel informatyki.
- Centrum jest czynne codziennie w godzinach pracy biblioteki. Uczniom nie udostępnia się stanowisk komputerowych podczas przerw oraz obowiązkowych zajęć szkolnych ucznia.
- Uczniowie zgłaszają chęć skorzystania z ICIM wcześniej. Mogązarezerwować stanowisko komputerowe na określony dzień i godzinę.
- Przy jednym stanowisku komputerowym może pracować jedna osoba.
W uzasadnionych przypadkach, za zgodą nauczyciela przy jednym stanowisku mogą pracować dwie osoby. - Każdy korzystający z Centrum ma obowiązek wpisać się do Dziennika Centrum Multimedialnego. Wpisanie się do Dziennika Centrum Multimedialnego jest potwierdzeniem znajomości i zobowiązaniem ścisłego przestrzegania przepisów BHP, przepisów p-poż. oraz Regulaminu Centrum Multimedialnego.
- Maksymalny czas pracy przy stanowisku komputerowym wynosi 1 godz.
- Komputer uruchamia i wyłącza nauczyciel bibliotekarz.
- Stanowisko komputerowe w bibliotece służy wyłącznie do celów edukacyjnych.
- Internet jest rozszerzeniem i uzupełnieniem oferty biblioteki szkolnej,
- Uczeń, w przypadku korzystania z Internetu - określa nauczycielowi tematykę poszukiwanych informacji.
- Programy multimedialne udostępniane są jedynie na miejscu. Nie ma możliwości wypożyczeń ich do domu lub wynoszenia do innych pomieszczeń.
- Użytkownik komputera musi posiadać elementarną znajomość obsługi komputera i programu.
- Kopiowanie, bądź nagrywanie może odbywać się za zgodą nauczyciela.
- Z drukarki, kopiarki i skanera korzysta się w uzasadnionych przypadkach, za zgodą opiekuna Centrum Multimedialnego.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia obowiązujących zasad bibliotekarz ma prawo do natychmiastowego przerwania pracy użytkownika.
- Wszelkie uszkodzenia lub nieprawidłowości w pracy komputera należy natychmiast zgłaszać nauczycielowi.
- Za wszelkie mechaniczne uszkodzenia sprzętu komputerowego i oprogramowania odpowiada finansowo użytkownik. Jeśli jest niepełnoletni, wówczas odpowiedzialność ponoszą rodzice.
- Nie stosowanie się do w/w punktów regulaminu spowoduje zakaz korzystania ze stanowiska komputerowego na okres wskazany przez opiekuna ICIM.
ZABRANIA SIĘ
- Nie wolno korzystać ze stron poświęconych agresji, pornografii, przemocy i przeglądania stron www prezentujących treści nieetyczne.
- Podczas pracy w ICIM należy zachować spokój, dbać o porządek i przestrzegać zasad etyki internauty.
- Zabrania się przechowywania na serwerze sieciowym plików z muzyką i filmami.
- Zakazuje się korzystania z programów „pirackich” oraz programów zarażonych wirusem.
- Korzystać można tylko z zainstalowanych programów. Zabrania się instalowania innych programów i dokonywania zmian w już istniejących oprogramowaniach i ustawieniach systemowych.
- Bez zgody nauczyciela nie wolno zapisywać na dysku twardym żadnych plików.
- NIE WOLNO wykonywać żadnych połączeń technicznych.(np. włączać, rozłączać kabli zasilających, manipulowania przy gniazdach). Zakazuje się jakiegokolwiek manipulowania przy sieci, okablowaniu.
- Zakazuje się dokonywania jakichkolwiek przełączeń instalacji elektrycznych i dołączania urządzeń peryferyjnych bez zgody opiekuna Centrum Multimedialnego.
- Niedopuszczalne jest wykorzystywanie zasobów szkolnej sieci komputerowej do celów komercyjnych.
- Zabrania się wnoszenia i spożywania napojów oraz artykułów spożywczych.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia obowiązujących zasad nauczyciel ma prawo do natychmiastowego przerwania pracy użytkownika.